top of page

Page Title

Tyto Všeobecné obchodní podmínky (dále jen „VOP“ či „Podmínky“) upravují právní vztahy mezi Poskytovatelem a Objednatelem a vztahují se na soubor Služeb označených jako Last Mile, který zahrnuje zajištění (zprostředkování) přepravy zásilek z území jedné ze Zemí odeslání na území jedné ze Zemí doručení uvedené v „Příloze č. 2 – Ceník“. Tyto Podmínky jsou součástí každé dílčí smlouvy, kterou Poskytovatel s Objednatelem uzavírá na základě jednotlivých objednávek učiněných Objednatelem v režimu Smlouvy. Odchylky od těchto Podmínek lze sjednat pouze písemně.

1.     Základní pojmy

Balíkem se rozumí Zboží Objednatele zabalené do Přepravního obalu, přičemž rozměry Balíku se řídí podmínkami Dopravce. 

Ceníkem se rozumí ceník Služeb, který je přílohou Smlouvy.

Doběrečným se rozumí peněžní částka, která je vybrána od Příjemce při předání Zásilky na dobírku.

Dopravcem se rozumí subjekt odlišný od Poskytovatele, jehož prostřednictvím Poskytovatel realizuje vyzvednutí, přepravu a doručení Zásilek.

Důvěrnými informacemi se rozumí veškeré skutečnosti a informace, o kterých se Objednatel dozvěděl v souvislosti s uzavřením Smlouvy, případně v souvislosti s plněním této Smlouvy; Poskytovatel označuje veškeré tyto skutečnosti a informace za důvěrné ve smysl § 1730 odst. 2 Občanského zákoníku.

Fakturou se rozumí daňový doklad, který musí obsahovat náležitosti daňového dokladu podle § 29 a § 29a zákona č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, ve znění pozdějších předpisů, a § 435 Občanského zákoníku.

Kumulovanou zásilkou se rozumí Zásilka obsahující více samostatných Balíků označených jednotlivě Přepravními štítky, které jsou souhrnně zabaleny do jednoho (1) Přepravního obalu a přepravovány v rámci jedné (1) Zásilky nebo na jedné (1) Paletě, a to v rámci přepravy zajištěné a hrazené Objednatelem, nebo v rámci přepravy zajištěné Poskytovatelem z místa definovaného Objednatelem (služba Svozu).

Místem doručení se rozumí adresa Příjemce uvedená na přepravním štítku, příp. jiná adresa, na kterou má být Zásilka doručena.

Místem odeslání se rozumí místo, kde dojde k předání Zásilky Dopravci definované v „Příloze č. 4 – Standardy balení Zásilek“ Smlouvy.

Nadlimitní zásilkou se rozumí Zásilka, která přesahuje limity definované v „Příloze č. 4 – Standardy balení Zásilek“ Smlouvy.

Občanským zákoníkem se rozumí zákon č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů.

Objednatelem se rozumí subjekt, který má zájem o poskytnutí Služeb Last Mile a který za tímto uzavřel se Poskytovatelem Smlouvu.

Odměnou se rozumí odměna účtovaná Poskytovatelem za poskytnutí Služeb Last Mile v souladu se Smlouvou, Ceníkem a Podmínkami.

Oprávněnou osobou se rozumí osoba oprávněná k podání reklamace nebo žádosti o náhradu škody dle čl. 11. VOP.

Paletou se rozumí manipulační jednotka s maximální plochou o rozměrech 120 x 80 x 160 cm (d x š x v), na které jsou uloženy Zásilky, Balíky nebo Zboží.

Poskytovatelem se rozumí obchodní společnost salesconnect, s.r.o., IČO: 09591788, se sídlem Haštalská 796/3, Praha 1, Staré Město, PSČ 110 00.

Parametry Zásilky se rozumí váhové, rozměrové a jiné parametry, které určuje Dopravce a které jsou definované v „Příloze č. 4 – Standardy balení zásilek“.

Přepravním obalem se rozumí vnější obal, do kterého jsou Balík nebo Zásilka zabaleny.

Přepravní štítkem se rozumí štítek umístěný na horní a největší straně Zásilky, který slouží k identifikaci Objednatel, Příjemce, adresu doručení Zásilky a číslo Zásilky.

Příjemcem se rozumí subjekt, který je na Zásilce označen jako „Příjemce“, či jiný subjekt oprávněný Zásilku převzít.

Reklamačním řádem se rozumí část těchto Podmínek, která upravuje postup pro uplatnění a vyřízení reklamace při ztrátě nebo poškození Balíku / Zásilky.

Službami Last Mile se rozumí služby Poskytovatele spočívající v zajištění (zprostředkování) přepravy Zásilky z Místa odeslání do Místa doručení prostřednictvím Dopravce, vč. poskytnutí služeb souvisejících, a to v souladu se Smlouvou a Podmínkami.

Smlouvou se rozumí rámcová smlouva, jakožto písemné ujednání mezi Poskytovatelem a Objednatelem, na základě kterého jsou stanoveny podmínky pro uzavírání jednotlivých dílčích smluv souvisejících s poskytnutím Služeb Last Mile, a to písemnou nebo jinou formou, na základěustanovení Občanského zákoníku nebo Zákona o poštovních službách, je-li Služba Last Mile poskytována v režimu poštovních služeb.

Svozem se rozumí vyzvednutí Zásilek Dopravcem na adrese udané Poskytovatelem.

Svozovým listem (taktéž Předávacím protokolem) se rozumí dokument v předepsaném formátu Dopravce, který obsahuje seznam a identifikaci všech Zásilek předávaných Dopravci.

Trackingem se rozumí odkaz na URL adresu webových stránek Dopravce, na které se nachází informace o pohybu a manipulaci se Zásilkou, Kumulovanou Zásilkou nebo Vratkou.

Vratka se rozumí Zásilka vrácená Poskytovateli či Objednateli Dopravcem, která je určena k vrácení, a to dle pokynů Poskytovatele.

Výdejním místem se rozumí místo, kde Dopravce zajišťuje výdej Zásilek Příjemcům.

Zákonem o poštovních službách se rozumí zákon č. 29/2000 Sb., o poštovních službách, ve znění pozdějších předpisů.

Zásilkou se rozumí Balík nebo více Balíků zabalené do Přepravního obalu a označené Přepravním štítkem, které jsou předmětem Služeb Last Mile.

Zásilkou na dobírku se rozumí Zásilka, u které je Dopravce povinen na základě instrukcí od Poskytovatele vybrat/zajistit vybrání příslušného finančního obnosu od Příjemce Zásilky, který je poté v souladu s těmito Podmínkami poukázán bezhotovostně na účet specifikovaný Objednatelem.

Zbožím se rozumí movité věci tvořící předmět obchodu Objednatele.

Zemí odeslání se rozumí země, kde dojde k předání Zásilky Dopravci definované v „Příloze č. 4 – Standardy balení Zásilek“ Smlouvy.

Zemí doručení se rozumí země Příjemce uvedená na přepravním štítku, příp. jiná země, na kterou má být Zásilka doručena.

 

2.     Služby Last Mile

  1. Činnost Poskytovatele zahrnuje:

    1. veškeré úkony spojené se zajištěním přepravy Zásilek z Místa odeslání do Místa doručení, u Zásilek na dobírku rovněž inkaso/zajištění inkasa dobírkové částky od Příjemce Zásilky a převod této částky bezhotovostně na účet označený Objednatelem,

    2. zpětné zaslání nedoručitelných Zásilek Objednateli či jakékoliv jiné osobě určené Objednatelem, vč. Zásilek, jejichž přijetí bylo Příjemcem odmítnuto.

  2. Poskytovatel přijme k zajištění přepravy Zásilky pouze v souladu s těmito Podmínkami a vyhrazuje si právo kdykoliv odmítnout obstarání přepravy Zásilek dle svého uvážení.

 

3.     Uzavření dílčí smlouvy

  1. Dílčí smlouva je uzavřena potvrzením objednávky Objednatele na obstarání přepravy ze strany Poskytovatele, a to (i) písemně, (ii) ústně a (iii) konkludentně, kdy v takovém případě je dílčí smlouva uzavřena v okamžiku, kdy dojde ze strany Objednatel k předání Zásilky a jejímu převzetí Dopravcem; dokladem prokazujícím převzetí Zásilky je záznam vzniklý naskenováním Přepravního štítku.

  2. Poskytovatel nebude přihlížet k žádným návrhům, podmínkám a požadavkům uvedeným v objednávce, které nejsou v těchto Podmínkách uvedeny jako volitelné smluvní podmínky.

  3. Přeprava Zásilek se řídí Smlouvou, těmito Podmínkami, a současně pravidly jednotlivých Dopravců.

 

4.     Zásilky vyloučené z přepravy

  1. Není-li v souladu s ustanovením bodu 2 se Poskytovatelem písemně ujednáno jinak, jsou z obstarání přepravy vyloučeny níže uvedené Zásilky (komodity):

    1. Zásilky, které nejsou označené řádně vyplněným štítkem, nebo k nim nebyla Objednatelem včas předána přepravní data vsouladu s těmito Podmínkami či pokyny Dopravce,

    2. Zásilky, které obsahují zboží nedostatečně chráněné, zabalené nebo zajištěné způsobem odpovídajícím jeho tvaru, povaze, hmotnosti, nebo svými parametry překračují limity stanovené těmito Podmínkami pro danou přepravu / zásilku,

    3. Zásilky balené v černé folii nebo jiném černém obalu, zásilky bez pevného ochranného obalu, zásilky, které nemají kompaktní tvar kvádru, krychle nebo vícehranného tubusu, příp. obálky,

    4. samostatně zabalené kusy, které jsou následně svázané či jinak spojené dohromady, a jsou označené pouze jedním štítkem,

    5. hořlaviny, chemikálie, kyselinotvorné, žíravé a dráždivé látky, lékařský odpad, lékařská zařízení a nástroje, nebezpečné zboží podléhající některé z úmluv o přepravě nebezpečného zboží (ADR, IATA DGR apod.),

    6. střelné zbraně, napodobeniny střelných zbraní, ostatní zbraně, munice, výbušniny, ohňostroje a pyrotechnika,

    7. léky, drogy, omamné a psychotropní látky a jedy,

    8. nádoby pod tlakem, hasicí přístroje apod.,

    9. umělecká díla, šperky (vč. hodinek), cenné kovy (vč. zlatých a stříbrných předmětů), drahé kameny, pravé perly, starožitnosti, koberce, kožichy a další cennosti,

    10. sklo a jiné zboží (nebo jeho části) vyrobené ze skla, porcelánu či litiny, kameninové výrobky a jiné výrobky z obdobných materiálů, hotovost, mince, sběratelské mince a známky, platební karty, dokumenty, které lze směnit za hotovost nebo zboží (například směnky, šeky, poukázky s nominální hodnotou, dobropisy, dluhopisy, listinné akcie, bankovky a cenné papíry, za které lze získat hotovost, sázenky, vstupenky ad.), osobní doklady,

    11. živý organismus či materiál (například zvířata, rostliny, stromy a semena), lidské či zvířecí orgány a ostatky,

    12. zmrazené či rychle se kazící potraviny, nebo jakékoliv zboží vyžadující při přepravě řízený teplotní nebo vlhkostní režim,

    13. předměty a látky, které s ohledem na svůj charakter vyžadují speciální úpravu vozidla nebo vytvoření speciálních podmínek při přepravě podle platných předpisů nebo konkrétních okolností,

    14. předměty a látky lehce poškoditelné i za předpokladu dodržování pokynů pro zvláštní manipulaci se Zásilkou, jako jsounapříklad: led, alkohol, jakékoliv tekutiny v jakýchkoliv obalech, zejména ve skleněných nebo obdobných křehkých obalech, a předměty obdobné povahy, a dále např. tekuté barvy a lepidla v jakémkoliv obalu,

    15. Zásilky podléhající zákazu dovozu nebo vývozu, nebo obchodním omezením či embargům OSN, EU (ev. členských státůEU) a členských států NATO, Austrálie a Japonska, a jakékoliv zboží, které je zákonem či jiným platným právním předpisem pro obchod či přepravu zakázáno,

    16. Zásilky a zboží, jejichž přeprava vyžaduje speciální povolení či licenci,

    17. Zásilky, jejichž povaha, obsah, vnější vzhled, vlastnosti, způsob zaslání či jejichž držení je protiprávní či zakázané, zejména s ohledem na bezpečnost, veřejný pořádek a práva třetích osob (vč. práv duševního vlastnictví),

    18. Zásilky, na kterých není uvedena adresa dodání, nebo je jako dodací adresa uveden P. O. BOX,

    19. Zásilky obsahující zboží v hodnotě vyšší než 13.000 EUR,

  2. televizory nebo monitory s úhlopříčkou větší než 42“ nebo prohnuté televizory,

  3. nové i použité akumulátory či jakékoliv jiné baterie obsahující žíravé látky.

    1. Přeprava jakékoliv Zásilky uvedené v bodu 1 výše není možná bez předchozího písemného schválení Dopravce, takto schválenéZásilky nejsou považovány za vyloučené z přepravy.

  4. V závislosti na poskytované Službě může Poskytovatel nebo Dopravce rozšířit definici Zásilky vyloučené z přepravy. Poskytovatel ani Dopravce nejsou při převzetí Zásilky povinni zkoumat, zda Zásilka není z přepravy vyloučena a převzetí Zásilky k přepravě tak nelze považovat za potvrzení, že Zásilka není z přepravy vyloučena.

  5. V případě Zásilek vyloučených z přepravy je Poskytovatel nebo Dopravce oprávněn:

  6. odmítnout převzetí Zásilky k přepravě a požadovat po Objednateli náklady na obstarání marné přepravy,

  7. Zásilku vrátit Objednateli, příp. uskladnit k vyzvednutí Objednatelem nebo správními orgány, na náklady Objednatele,

  8. Zásilku doručit bez vyrozumění Objednatele a následně po Objednateli požadovat příslušný příplatek dle ceníku uvedeného v čl. 9 odstavce 2.3 nebo úhradu svých zvýšených nákladů,

  9. Zásilku na náklady Objednatele zničit, jestliže je takový postup v souladu s právními předpisy, nebo jej vyžaduje charakter zásilky a odvrácení hrozící škody či ohrožení,

  10. požadovat po Objednateli náhradu škody vzniklé na jiných Zásilkách, majetku Poskytovatele, Dopravce nebo jiných osob, vpříčinné souvislosti s vyloučenou Zásilkou, příp. nesprávných údajů poskytnutých Objednatelem.

    1. Objednatel je povinen zajistit dodržování těchto Podmínek, a to i v případě, že Zásilky k obstarání přepravy budou v jeho zastoupení předávat třetí osoby. V takovém případě Objednatel odpovídá stejně, jako by Zásilku k obstarání přepravy předával sám.

    2. Za účelem zjištění, zda se jedná o Zásilku, která je vyloučena z přepravy, je Poskytovatel nebo Dopravce oprávněn kdykoliv Zásilku, vč. jejího obsahu, zkontrolovat.

 

5.     Otevření, prodej a zničení Zásilky

1.     Poskytovatel nebo Dopravce je oprávněn (nikoliv povinen) otevřít Zásilku, jestliže:

  1. ji nelze dodat a současně ji nelze vrátit nebo nemá být podle Smlouvy vrácena,

  2. je důvodné podezření, že obsahuje komoditu vyloučenou z přepravy, přičemž Poskytovatel k jejímu podání neposkytl Objednateli písemný souhlas,

  3. byla poškozena, nebo je důvodná obava, že by před doručením zásilky mohlo k poškození dojít,

  4. je to nezbytné k dodržení povinností uložených Poskytovateli nebo Dopravci právními předpisy.

    1. Obsah Zásilky smí být při jejím otevření prohlížen jen v rozsahu nezbytném pro zajištění účelu otevření. Při otevření Zásilky postupuje Poskytovatel nebo Dopravce tak, aby byla zajištěna ochrana obsahu Zásilky, skutečností chráněných právními předpisy a oprávněných zájmů Poskytovatele, Dopravce či Objednatele. Za otevření Zásilky se nepovažuje pouhá vnější oprava jejího obalu.

3.     Není-li možné Zásilku dodat a současně ji nelze vrátit, nebo nemá být dle pokynů Objednatel vrácena, je Poskytovatel po uplynutí tří (3)měsíců od převzetí Zásilky oprávněn Zásilku zlikvidovat nebo ji prodat. Je-li to možné, výtěžek z prodeje, a to po odečtení nákladů na uskladnění a prodej, vydá Poskytovatel Objednateli. Objednatel má právo požádat o vydání výtěžku z prodeje ve lhůtě jednoho (1) roku ode dne převzetí Zásilky k přepravě. Po marném uplynutí takové lhůty právo na vydání čistého výtěžku zaniká a čistý výtěžek připadne Poskytovateli.

 

6.  Označení Zásilek a data k Zásilkám

  1. Objednatel (či jím určený subjekt) je povinen opatřit Zásilky předané Poskytovateli nebo Dopravci k obstarání přepravy na straněs největší plochou Přepravním štítkem, generovaným z aplikace nebo softwaru spravovaného Poskytovatelem nebo Dopravcem, ev. poskytnutým Poskytovatelem v tištěné formě, nebo generovaným vlastním softwarem Objednatel, schváleným pro tyto účely Poskytovatelem.

  2. Jestliže Objednatel využívá pro tisk Přepravních štítků vlastní software, je povinen podle pokynů Poskytovatele aktualizovat směrovací databázi, aby bylo zajištěno správné směrování zásilek dle PSČ. Současně je Objednatel povinen dodat Dopravci elektronicky kompletní data k Zásilce, nejpozději do okamžiku, kdy je Zásilka předána k přepravě dle těchto Podmínek, nebo bezprostředně po takovém předání, a to prostřednictvím aplikací Poskytovatele, nebo vlastní aplikace, jestliže její užívání bylo Poskytovatelem schváleno. V opačném případě si Poskytovatel nebo Dopravce vyhrazuje právo neposkytnout Služby v plném rozsahu nebo nedodržet dohodnutý termín doručení. Objednatel je povinen využívat pro tisk Přepravních štítků pouze Poskytovatelem přidělené číselné řady, přičemž je povinen zajistit, že nebude na dvě různé Zásilky použit Přepravní štítek se shodným číslem.

  3. Poskytovatel nenese odpovědnost za jakékoliv škody vzniklé Objednateli nedodržením kteréhokoliv ustanovení bodu 6.1 těchto Podmínek. Tím není dotčeno právo Poskytovatele žádat také úhradu nákladů či škod vzniklých v souvislosti s porušením tohoto bodu.

    1. Objednatel je povinen na vytištěném Přepravním štítku čitelně uvádět údaje nezbytné pro řádné plnění Smlouvy, zejména:

      • Jméno a příjmení či název Příjemce.

  • Telefonní číslo s předvolbou pro ČR (+420) a e-mailovou adresu Příjemce.

  • Místo doručení, vč. PSČ a státu.

    • Jméno fyzické osoby oprávněné Zásilku na straně Příjemce převzít.

  • Skutečnou hmotnost Zásilky v kg.

    • Výši dobírky, pokud je vyžadován tento způsob platby a jedná se o Přepravní štítek určený pro Zásilky na dobírku dle ustanovení těchto Podmínek.

Údaje uvedené na Přepravním štítku musí být úplné, čitelné, srozumitelné a správné.

  1. Objednatel je povinen zajistit, že Zásilka je označena pouze jedním Přepravním štítkem. Zároveň je povinen odstranit ze Zásilky všechna zavádějící sdělení či označení, která nemají souvislost s právě zahájenou přepravou. Zásilku, která nesplňuje povinnosti stanovené tímto bodem, je Poskytovatel oprávněn nedoručovat a vrátit ji zpět Objednateli.

  2. Objednatel zároveň odpovídá za případné škody způsobené Poskytovateli tím, že mu předá k obstarání přepravy Zásilku, která nesplňuje požadavky stanovené tímto článkem.

  3. Objednatel je v případě, že podal k přepravě Zásilku, která vyžaduje zvýšenou pozornost Poskytovatele při ruční manipulaci, povinen označit Zásilku originálními doplňkovými štítky „Křehké“ nebo „Neklopit“ poskytnutými Poskytovatelem nebo Dopravcem. Podrobné instrukce pro správné balení Zásilek jsou uvedeny v „Příloze č. 4 – Standardy balení zásilek“. 

 

7.     Převzetí Zásilky k zajištění přepravy

  1. Není-li mezi Poskytovatelem a Objednatelem dohodnuto jinak, např. zajištění vyzvednutí Zásilky na místě určeném Objednatelem(Svoz), odevzdá Objednatel či osoba pověřená či zmocněná Objednatelem Zásilku určenou k obstarání přepravy Dopravci na příslušném Místě odeslání.

  2. Objednatel je povinen poskytnout Poskytovateli správné, úplné a srozumitelné údaje o hmotnosti a rozměrech Zásilky a dále o obsahu Zásilky a její povaze.

  3. Objednatel je povinen Zásilku řádně zabalit tak, aby obal umožňoval bezpečnou manipulaci se Zásilkou jedné osobě a přepravu naválečkové dráze, a zabezpečit ji pro účely systémové silniční přepravy tak, aby bylo možné s ní nakládat běžným způsobem bez rizika poškození, zejména je povinen vybavit Zásilku obalem, který odolá běžnému působení okolních vlivů při systémové silniční přepravě, a to jak vně obalu, tak uvnitř obalu, kde je uložena Zásilka. Objednatel je povinen dodržet pokyny Poskytovatele týkající se zabalení Zásilky, které jsou přesně specifikovány v „Příloze č. 4 – Standardy balení Zásilek“ Smlouvy.

  4. Je-li mezi Poskytovatelem a Objednatelem uzavřena dohoda o vyzvednutí Zásilky ve smyslu odstavce 7.1 výše a v okamžiku vyzvednutí Zásilky Dopravcem (v den Svozu) Objednatel Dopravci Zásilku nepředá, příp. takový Svoz nezruší, pak je Poskytovatel oprávněn za uskutečnění takového marného pokusu o vyzvednutí Zásilky (marný Svoz) požadovat po Objednateli úhradu vzniklých nákladů. Tyto náklady se řídí ceníkem uvedeným ve čl. 9 odstavce 2.3 těchto Podmínek.

 

  1. Doručení Zásilky

    1. Poskytovatel obstará doručení Zásilky na adresu Místa doručení, a to k prvním uzamykatelným dveřím. 

    2. Doba přepravy a čas doručení uváděné Dopravcem jsou pouze informativní a orientační. Poskytovatel ani Dopravce neodpovídají za případné škody vzniklé Objednateli z důvodu nedodržení orientačních časů:

      1. Do uváděných orientačních časů Dopravce se nepočítá:

        1. den převzetí Zásilky Dopravcem,

        2. prodlení způsobené vyšší mocí nebo okolnostmi vyplývajícími z provozu a okolnostmi, které nemohl Poskytovatel nebo Dopravce odvrátit nebo předvídat,

        3. doba potřebná pro celní kontroly, kontroly příslušných státních orgánů, bezpečnostní kontrolu, opravu chybných celních dokumentů apod.

    3. Zásilka je doručena předáním Příjemci či třetí osobě, která vystupuje jako osoba jednající za Příjemce v Místě doručení. V případě důvodných pochybností je Dopravce oprávněn vyžádat od takové osoby prokázání její totožnosti a oprávnění jednat za Příjemce. Poskytovatel nenese žádnou odpovědnost za prodlení a škodu vzniklou odmítnutím splnění požadavku prokázání totožnosti a oprávnění jednat za Příjemce ze strany takové osoby. Pokud u Dopravce nevzniknou důvodné pochybnosti o oprávnění takové osoby jednat za Příjemce, je oprávněn takové osobě v Místě doručení Zásilku předat. V případech, kde to nastavení služby umožňuje, může být identifikace přebírající osoby provedena prostřednictvím ověření bezpečnostního kódu (PIN).

    4. Zásilka bude předána Příjemci při splnění následujících podmínek:

    5. osoba vystupující za Příjemce potvrdí převzetí Zásilky svým podpisem. Dopravce nemusí podpis vyžadovat, jestliže je Zásilka předána s ověřením totožnosti prostřednictvím bezpečnostního kódu (PIN).

    6. v případě doručení Zásilky na dobírku bude Zásilka předána až po uhrazení příslušného Doběrečného vztahujícího se k dané Zásilce, příp. souboru Zásilek, a po splnění podmínky dle předchozího bodu. Úhrada Doběrečného může proběhnout v hotovosti nebo prostřednictvím platební karty akceptované Dopravcem. V případě úhrady Doběrečného platební kartou je Poskytovatel oprávněn účtovat Objednateli příplatek dle platného Ceníku, a to i v případě, že si Objednatel tuto službu výslovně neobjednal. Úhrada Doběrečného v hotovosti je možná jen do výše definované Dopravcem.

    7. při osobním odběru Zásilky Příjemcem ve Výdejním místě je Dopravce oprávněn vyžádat prokázání totožnosti osoby, která zásilku přebírá, k ujištění, že se jedná o osobu oprávněnou k převzetí zásilky. V případech, kde to nastavení služby umožňuje, může být identifikace přebírající osoby provedena prostřednictvím ověření bezpečnostního kódu (PIN).

    8. Není-li Zásilka na první pokus doručena, vč. případů odmítnutí prokázání oprávnění ze strany osoby vystupující za Příjemce,Dopravce uskuteční až tři pokusy o doručení v následujících pracovních dnech, příp. doručí Zásilku na nejbližší dostupné Výdejní místo. O této skutečnosti je Příjemce informován prostřednictvím e-mailu či sms zprávy. Následně může být Zásilka vrácena Objednateli a Příjemce bude informován o takovém postupu. Tím však není dotčen nárok Poskytovatele na úhradu Služeb.

    9. Dopravce si vyhrazuje právo, bez ohledu na ustanovení bodu 6, alternativně doručit Zásilku do nejbližšího Výdejního místapůvodnímu Místu doručení, kde bude mít Příjemce možnost si Zásilku vyzvednout. O takovém alternativním doručení a podmínkách pro vyzvednutí Zásilky je Poskytovatel povinen Příjemce zásilky informovat.

      1. Nezaplatí-li Příjemce Doběrečné ani při druhém pokusu o doručení, Zásilka bude vrácena zpět Objednateli. Tím však není dotčen nárok Poskytovatele na úhradu Služeb.

      2. Pokud Příjemce Zásilky odmítne Zásilku převzít, nejsou prováděny další pokusy o doručení a Zásilka je vrácena zpět Objednateli. Tím však není dotčen nárok Poskytovatele na úhradu Služeb.

      3. V případě, že Zásilku nelze doručit, nebo pokud Příjemce odmítne Zásilku převzít, je Objednatel povinen Poskytovateli uhradit veškeré poplatky související s vrácením Zásilky Objednateli, a to vč. poplatku za Dobírku (dle platného aktuálního ceníku), společně s poplatky účtovanými Poskytovatelem Objednateli za doručení Zásilky Příjemci.

      4. Dopravce není povinen účastnit se kontroly obsahu doručené Zásilky.

 

9.     Cena Služeb Last Mile a fakturační podmínky

  1. Objednatel se zavazuje zaplatit Poskytovateli za poskytnutí Služeb Last Mile Odměnu. Výše Odměny za Služby je stanovena v „Příloze č. 2 – Ceník“ Smlouvy.

  2. K ceně za obstarání přepravy bude Poskytovatel dále Objednateli účtovat zejména následující položky, pokud mu na ně na základě těchto Podmínek vznikne nárok:

    1. Doběrečné,

    2. další náklady vzniklé v přepravě dle sankčního ceníku, který je součástí VOP čl. 9 odstavce 2.3.

    3. Sankční ceník se vztahuje na následující případy porušení pravidel přepravy ze strany Objednatel:
       

    4. Tyto sazby jsou uváděny v Korunách českých bez DPH.

  3. Nárok Poskytovatele na uhrazení Odměny za poskytnutí Služeb vzniká převzetím Zásilky Dopravcem v Místě odeslání.

  4. Poskytovatel je oprávněn k jednostranné změně cen stanovených v „Příloze č. 2 – Ceník“. V případě změny cen v Ceníku je Poskytovatel povinen tuto změnu oznámit Objednateli zpravidla alespoň deseti (10) kalendářních dnů před účinností takovéto změny.Změny cen je Poskytovatel povinen oznámit zasláním na e-mailovou adresu Objednatel, která je Poskytovateli známa.

5.     Dopravce je oprávněn upravit údaj o hmotnosti Zásilky uvedený Objednatelem na Přepravním štítku v případě, že automatická váha Dopravce zaznamená rozdíl mezi údajem uvedeným na Přepravním štítku a skutečnou hmotností Zásilky. V takovém případě je pro účely výpočtu úhrady ceny rozhodující údaj zjištěný Dopravcem.

  1. Poskytovatel či Dopravce je oprávněn upravit údaj o hmotnosti Zásilky uvedený Objednatelem na přepravním štítku v případě, že při měření Zásilky dojde ke zjištění rozdílu v údaji o hmotnosti.

  2. Objednatel souhlasí s možností elektronické fakturace s tím, že elektronická faktura bude zasílaná na e-mailovou adresu stanovenou v „Příloze č. 3 - Kontaktní údaje“ Smlouvy, příp. na jinou adresu, kterou za tímto účelem Objednatel písemně sdělí Poskytovateli.

  3. Poskytovatel má k zajištění svých nároků vůči Objednateli zástavní právo k Zásilkám ve smyslu § 2481 Občanského zákoníku a v případě nezaplacení ceny za Služby má Poskytovatel právo na uspokojení své pohledávky z výtěžku zpeněžení takové zástavy. Poskytovatel je oprávněn v souladu s § 1982 a násl. Občanského zákoníku jednostranně započíst na své splatné pohledávky za Objednatelem, s jejichž placením se Objednatel dostal do prodlení, veškeré Doběrečné vybrané při doručení dobírkových Zásilek od Příjemců. Poskytovatel je také oprávněn jednostranně započíst veškeré své závazky s pohledávkami Objednatel, se kterými je tento v prodlení. O provedení zápočtu je Poskytovatel povinen Objednatel písemně vyrozumět. Pro tyto účely se za písemné vyrozumění považuje i vyrozumění zaslané elektronickou poštou. Objednatel není oprávněn jednostranně započíst jakékoliv své nároky vůči nárokům Poskytovatele.

  4. V případě, že má Objednatel pochybnosti o správnosti vystavené Faktury, je Objednatel oprávněn písemně upozornit na tuto skutečnost Poskytovatele s označením konkrétních nesprávností, a to ve lhůtě do tří (3) kalendářních dnů od doručení Faktury, apokud tak Objednatel neučiní, má se za to, že vyúčtování provedené Fakturou je bezvadné a Poskytovatel má nárok na zaplacení Odměny za Služby, vyúčtované dotčenou Fakturou. 

  5. Poskytovatel provozuje průběžné poskytování Služeb, které se považuje za uskutečněné uplynutím období, ke kterým se vyúčtovánívztahuje s odkazem na čl. 64 Směrnice rady 2006/112/ES a uzavřeného smluvního vztahu mezi Poskytovatelem a Objednatelem.DUZP nastává v návaznosti na fakturační cykly Poskytovatele daného zúčtovacího období.

  6. V případě, že se při odeslání Zásilky zpět Příjemcem generuje Přepravní štítek, použijí se ceny stanovené v „Příloze č. 2 – Ceník“.

 

10.   Odpovědnost Poskytovatele a Objednatele za škodu na Balících / Zásilkách

  1. Poskytovatel odpovídá za skutečnou škodu vzniklou v důsledku ztráty, poškození, zničení na přepravované Zásilce v průběhu přepravy, maximálně však do výše 20 000 Kč (slovy: dvacet tisíc korun českých).

  2. Poskytovatel odpovídá pouze za škodu na přepravovaných Zásilkách, které byly prokazatelně převzaty do přepravy podepsáním Předávacího protokolu Dopravcem. 

  3. Poškozením se rozumí změna stavu, tj. změna jakosti, rozměrů, struktury, stálosti, složení věcí tvořících Zásilku, kterou je možno odstranit opravou, nebo taková změna stavu, kterou sice nelze odstranit opravou, ale přesto je věc použitelná k původnímu účelu.

  4. Zničením se rozumí taková změna stavu věcí tvořících Zásilku, kterou nelze odstranit opravou a věc nelze dále používat k původnímu účelu.

  5. V případě, že v průběhu přepravy nedošlo k poškození obalu Zásilky, je Oprávněná osoba povinna prokázat, že k poškození Zásilky skutečně došlo v průběhu přepravy.

  6. Poskytovatel odpovídá za škodu vzniklou na Zásilce, a to pouze za škodu skutečnou, nikoliv za jakoukoli jinou škodu. Poskytovatel neodpovídá za ušlý zisk Objednatel, sankce z prodlení, smluvní pokuty, penále, nároky třetích osob, či závazky Objednatel vzniklé vůči třetím osobám, či další následné škody. V případě, že je Příjemce nebo Objednatel v prodlení s převzetím Zásilky přechází nebezpečí za škodu na Příjemce nebo Objednatel v okamžiku, kterým je počátek takovéhoto prodlení.

  7. Skutečnou škodou se rozumí částka, o kterou se zmenšila hodnota Zásilky. Hodnota Zásilky je určena pořizovací cenou věci, která je obsahem Zásilky.

  8. Poskytovatel neodpovídá za škodu vzniklou na Zásilce v době jejího převzetí od Objednatel do jejího vydání Příjemci, jestliže byla způsobena:

    1. Objednatelem, Příjemcem, vlastníkem Zásilky, nebo osobou, která manipulovala se Zásilkou před jejím předáním v Místě odeslání;

    2. vadou Zásilky, její přirozenou povahou nebo jejím obvyklým úbytkem;

    3. vadným nebo nedostatečným obalem Zásilky, či nevhodným způsobem balení;

    4. pokud Objednatel předá k obstarání přepravy Zásilku (zboží), která je vyloučena dle čl. 4 Podmínek;

    5. neúplnou, nesprávnou či zavádějící informací Objednatel o obsahu Zásilky a její povaze.

    6. označením Zásilky více Přepravními štítky,

    7. neoznačením Zásilky originálními doplňkovými štítky Dopravce „Křehké“ nebo „Neklopit“ apod., a to v případě, kdy to povaha Zásilky vyžaduje,

    8. smazáním dat, ztrátou a nenávratnou ztrátou dat uložených na magnetických páskách, v souborech či na jiných úložných médiích, nebo smazáním či poškozením fotografických obrázků či zvukových záznamů z důvodu vystavení filmu působení světla,

    9. jestliže Poskytovatel či Dopravce vzniku škody nemohl zabránit ani při vynaložení odborné péče obvyklé v odvětví Poskytovatelských služeb, zejména, nikoliv však výlučně, škody způsobené tzv. vyšší mocí.

  9. Objednatel je odpovědný za škodu způsobenou Zásilkou nebo jejím obsahem. Objednatel je odpovědný i za škodu, kterou tímto způsobil třetím osobám.

  10. Objednatel je povinen zajistit, že si Příjemce, či osoba oprávněná jednat za Příjemce, v okamžiku převzetí Zásilku prohlédne a při zřejmých a na obalu Zásilky znatelných poškozeních tato poškození a ztráty oznámí Dopravci při převzetí Zásilky. Pokud Příjemce Zásilku převezme a chce reklamovat poškození Zásilky až následně, je povinen prokázat, že k poškození Zásilky došlo v průběhu přepravy. O rozsahu poškození nebo ztrátě obsahu Zásilky musí být ihned při zjištění škody písemně informován Poskytovatel.

 

  1. Uplatnění nároku na náhradu škody

    1. V souladu s § 12 odst. 7 Zákona o poštovních službách, uplatňuje právo na náhradu škody (reklamaci) Objednatel, pokud se jedná o jakoukoliv škodu vzniklou před převzetím Zásilky Příjemcem, po převzetí Zásilky Příjemcem uplatňuje nárok na náhradu škody Příjemce.

    2. Oprávněná osoba je oprávněna uplatnit v souladu s čl. 10 těchto Podmínek nárok na náhradu škody. Tento nárok je Oprávněná osoba uplatnit zasláním vyplněného reklamačního formuláře na e-mailovou adresu: support@salesconnect.cz, nejpozději však do dvou (2) pracovních dní od převzetí Zásilky Příjemcem nebo Objednatelem v případě poškození Zásilky. Reklamaci ztráty Zásilky je Objednatel povinen oznámit do čtyř (4) kalendářních dní od předpokládaného data doručení Zásilky V opačném případě nárok na škodu zaniká.

    3. Reklamační formulář je možné získat na základě žádosti e-mailem na adrese support@salesconnect.cz.

    4. K uplatnění nároku na náhradu škody je Oprávněná osoba povinna přiložit nejpozději do deseti (10) kalendářních dnů od jeho uplatnění zejména následující dokumenty, jinak nelze k jejímu nároku nadále přihlížet a nepovažuje se za včasně a řádně uplatněný:

      1. doklad o pořizovací ceně Zásilky (jejího obsahu);

      2. posudek servisu, opravny či jiné osoby, která provedla opravu Zásilky, pokud byla Zásilka po škodní události opravována, nebo vyžadují-li to okolnosti případu;

      3. průvodní doklad Zásilky (daňový doklad, dodací list);

      4. fotodokumentaci u Zásilek s částečnou ztrátou nebo poškozením; fotodokumentace předložená Poskytovateli musí obsahovat i fotografie obalu, jakož i obsahu Zásilky tak, aby se dalo posoudit, zda škoda na Zásilce je v příčinné souvislosti s poškozením obalu;

      5. čestné prohlášení dle čl. 11.8 VOP.

    5. Oprávněná osoba je povinna umožnit Poskytovateli či Dopravci, aby se osobně a fyzicky přesvědčila o rozsahu škody na Zásilce. Současně je Oprávněná osoba povinna pořídit fotodokumentaci poškození Zásilky.

    6. Poskytovatel je povinen se k uplatněnému nároku na náhradu škody vyjádřit nejpozději do čtyřiceti (40) kalendářních dní od data jejího uplatnění. Tato doba se prodlužuje o dobu, po kterou nedodala Oprávněná osoba všechny podklady uvedené v čl. 11.4 VOP.

    7. V případě že, že podkladem pro stanovení hodnoty poškozeného či pohřešovaného obsahu Zásilky je daňový doklad v zahraniční měně, přepočítá se částka na této faktuře uvedená dle směnného kurzu vyhlášeného Českou národní bankou platného ke dni převzetí Zásilky Dopravcem.

    8. V případě uplatnění nároku na náhradu škody za ztracenou Zásilku je Objednatel povinen podložit svůj nárok čestným prohlášením Příjemce Zásilky, kde Příjemce svým podpisem potvrdí, že mu příslušná Zásilka nebyla doručena. Čestné prohlášení musí obsahovat zejména údaje o Příjemci Zásilky (jméno, příjmení) a číslo Zásilky, která nebyla doručena.

    9. V případě uznání nároku na náhradu škody, je škoda uhrazena na základě Objednatelem vystavené škodní faktury. Objednatel má povinnost vystavit Poskytovateli škodní fakturu do sedmi (7) kalendářních dnů od uznání škody Dopravcem. Příjemci je náhrada škody uhrazena na základě čestného prohlášení.

    10. Splatnost náhrady škody je čtyřicet (40) kalendářních dnů ode dne doručení faktury nebo zaslání čestného prohlášení.

    11. V případě, že ztracená Zásilka, příp. její část, je nalezena, považuje se nárok Objednatel na náhradu škody na Zásilce za uhrazený okamžikem, kdy Objednatel nebo Příjemce získá možnost se Zásilkou nakládat. Byla-li ztracená Zásilka nalezena Objednatelem nebo Příjemcem, je o této skutečnosti Objednatel povinen Poskytovatele neprodleně informovat a pokud mu již byla škoda nahrazena, je povinen uhrazenou částku Poskytovateli vrátit.

    12. V případě neoprávněného uplatnění nároku na náhradu škody má Poskytovatel vůči Objednateli právo na úhradu skutečných nákladů, které vznikly Poskytovateli na základě neoprávněného uplatnění nároku Objednatelem.

    13. Poruší-li Oprávněná osoba své povinnosti stanovené čl. 10 a čl. 11 těchto Podmínek, má se za to, že škoda na Zásilce, za kterou odpovídá Poskytovatel, nevznikla.

    14. Náhradou škody je nahrazena také cena Služeb poskytnutých Poskytovatelem.

    15. Nárok na náhradu škody není Objednatel oprávněn započítat proti nároku Poskytovatele na zaplacení odměny za poskytnuté služby.

    16. Všechna práva ze Smlouvy se promlčují uplynutím jednoho roku od podání Zásilky v Místě odeslání.

 

12.   Ochrana osobních údajů 

  1. V rámci poskytování služeb v souladu s těmito Podmínkami vystupuje Poskytovatel a Dopravce jako správce osobních údajů ve smyslu čl. 4. Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679 o ochraně osobních údajů (dále jen „GDPR“) Objednatelů a Příjemců Zásilek, které jsou nezbytné pro řádné plnění závazků plynoucích Poskytovateli z uzavřených smluv.

  2. Osobními údaji jsou jakékoliv údaje o identifikované nebo identifikovatelné fyzické osobě, konkrétně osobní údaje nezbytné pro plnění Služeb, kterými jsou zejména: jméno, příjmení, adresa, telefonní číslo a e-mail Objednatel či Příjemce.

  3. Poskytnutí osobních údajů nezbytných pro plnění Služeb je dobrovolné, nicméně ze strany Poskytovatele je jejich poskytnutí podmínkou uzavření smluvního vztahu a plnění závazků Poskytovatele z tohoto smluvního vztahu.

  4. Osobní údaje budou zpracovány Poskytovatelem a/nebo třetí stranou podílející se na poskytování Služeb, a to v nezbytném rozsahua pouze pro účely související s plněním Služeb, zejména k:

    • Řádnému provedení služeb, sledování Zásilek, oznámení o doručení Příjemci a úpravě podmínek pro doručení Zásilky

  • Provedení celních formalit a kontrol embarga

  • Poskytnutí potvrzení o doručení

  • Správě žádosti Objednatel o informace o stavu doručení Zásilky

    1. Objednatel je srozuměn s tím, že Poskytovatel zpracovává osobní údaje osob, které Objednatel zastupují i pro účely nabídky služeba sdělování informací souvisejících s poskytováním služeb Poskytovatele, jestliže s tím Objednatel nevyslovil nesouhlas.

    2. Poskytovatel je oprávněn předávat mimo území EHP pouze ty osobní údaje, které jsou nezbytné pro poskytování Služeb.

    3. Osobní údaje jsou uchovávány ve formě umožňující identifikaci osob pouze po dobu nezbytně nutnou k provedení Služeb a dále po dobu vyžadovanou právními předpisy k uplatnění nebo obhajování právních nároků. Po uplynutí této doby budou všechny osobní údaje Poskytovatelem zničeny.

    4. Subjekt údajů má právo na přístup, opravu, omezení zpracování, přenositelnost údajů, pokud je to technicky proveditelné, právo vznést námitku a výmaz svých osobních údajů zpracovávaných Poskytovatelem.

    5. Nevyhoví-li Poskytovatel žádosti, má subjekt údajů právo obrátit se na příslušný dozorový orgán (Úřad pro ochranu osobních údajů).

    6. Bezpečnost a důvěrnost osobních údajů

      • Poskytovatel se zavazuje přijmout veškerá opatření nezbytná k zachování integrity, dostupnosti a důvěrnosti osobních údajů.

      • Poskytovatel se zejména zavazuje zavést technické a organizační opatření potřebná k zajištění odpovídající úrovně bezpečnosti a důvěrnosti.

      • Poskytovatel se zavazuje zejména:

        • Učinit kroky nezbytné k ochraně osobních údajů před náhodným nebo nezákonným zničením nebo náhodnou ztrátou, změnou nebo neoprávněným přístupem.

        • Zpřístupnit osobní údaje pouze těm osobám, které jsou k takovému zpracování oprávněny a pouze v takovém rozsahu, který je nezbytný pro poskytování služeb.

11.  Objednatel akceptací těchto Podmínek poskytuje Poskytovateli souhlas se zpracováním svých elektronických kontaktů, kteréPoskytovateli poskytl, ke zpracování za účelem zasílání obchodních sdělení elektronickými prostředky ze strany Poskytovatele vesmyslu zákona č. 480/2004 Sb., o některých službách informační společnosti, ve znění pozdějších předpisů. Takto poskytnutý souhlas lze kdykoliv odvolat.

 

  1. Závěrečná ustanovení

1.     Právní vztahy mezi Poskytovatelem a Objednatelem neupravené Smlouvou nebo těmito Podmínkami se řídí právním řádem České republiky, tj. zejména, nikoliv však výlučně, příslušnými ustanoveními Občanského zákoníku a Zákona o poštovních službách.

2.     Objednatel není oprávněn poskytovat za úplatu služby Poskytovatele pod jinou obchodní značkou.

3.     Poskytovatel je oprávněn provést změnu těchto Podmínek, v takovém případě je povinen seznámit s ní Objednatel zasláním na e-mailovou adresu Objednatel, která je Poskytovateli známá, a to minimálně třicet (30) kalendářních dní před datem účinnosti takové změny.

4.     V případě, že Služby Last Mile budou poskytovány společně se Službami Crosscdock nebo se Službami Fulfillment, jak jsou tyto definovány v příslušných podmínkách, použijí se na odpovídající část obchodní spolupráce mezi Objednatelem a Poskytovatelem tyto Podmínky.

© 2021 by salesconnect, s.r.o.

bottom of page